BERANI BUAT SENDIRI TANGGUNG,KINI SAJAT DITAHAN DI AIRPORT JEDDAH - BERITA SENSASI

BERITA SENSASI

MEDIA BERITA HIBURAN/VIRAL/ARTIST/POLITIK

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Monday, February 3, 2020

BERANI BUAT SENDIRI TANGGUNG,KINI SAJAT DITAHAN DI AIRPORT JEDDAH



Tindakan Sajad (nyah) atau dua alam atau apa sahaja gelaran yang membawa maksud seorang lelaki menyerupai wanita kemudian menggunakan kemudahan wanita, memasuki ruang solat wanita di Tanah H4ram adalah satu isu besar.
Ia tidak b0leh dipandang remeh dengan alasan ‘Doakan yang terbaik’ dan seumpamanya. DOa tetap doa. Maks1iat dan benda tak betul perlu kita sekat. Tidak boleh menghalalkan benda h4ram hanya kerana bersangka baik. TidAk boleh begitu. Siapa sahaja, jabatan apa pun yang punya autoriti perlu memandang serius hal ini dan mengambil tindakan segera.
Semalam telah kecoh satu Malaysia apabila seorang lelaki bernama Muhammad Sajjad telah dikatakan berpakaian wanita di Tanah Suci Makkah.
Pelbagai respon oleh netizen yang tidak berpuas hati dengan apa yang dilakukan oleh beliau.
Rentetan daripada itu, seorang wanita telah mengeluarkan kenyataan berkenaan Sajjad dan mengaku pernah berkawan baik bersamanya dAhulu.

Terbaru menerusi Facebook, Azmah mendAkwa Sajjad telah ditahan di lapangan terbang Jeddah dan
menurutnya ia disahkan oleh konsul Malaysia di Jeddah.
Rata-rata netizen gembira dengan berita tersebut dan mengharapkan ianya benar supaya menjadi pengajaran kepada semua agar tidak mempermainkan ibadah sVci.

Sebelum ini PU Amin menjelaskan yang Kes sajat dan kawan2 nya telah dibawa ke pihak atasan
“Saya dapat makluman dari rakan rakan petugas umrah Makkah , kes sajat dan kawan kawan nya telah dibawa ke pihak atasan , ke kementerian haji umrah dan kementerian perl@ncongan .
Dimaklumkan juga ramai petugas umrah di Makkah membuat laporan pada pihak berkuasa . Mereka kata ini j3nayah kepada pengurusan Masjidil Haram dan Masjidil Nabawi , benda ini bes@r kerana lelaki masuk tempat solat wanita .
Ini juga menc3markan kesucian masjid kata mereka . Saya hanya mendengar rakan rakan petugas berbicara . Risau juga jika ada sekatan atau tindakan kepada jemaah umrah Malaysia yang akan datang . Pelbagai perkara boleh berkait . Semoga Allah memudahkan semua urusan jemaah umrah kali ini .

Visa Tourist Disekat

Kata mereka juga ‘Hari ini’ pula visa tourist telah disekat oleh kerajaan arab saudi . Ada kaitan atau tidak wallahualam , kerana ada beberapa negara lain juga disekat visa perlancongan . Bermakna visa pelancong tidak wujud selepas ini selepas diberi kemudahan visa oleh kerjaan arab saudi sebelum ini .

Sajat Langgar Perjanjian

Pihak travel dah maklum awal pada sajat agar ikut gender di sini . Travel juga kata mereka l4nggar perjanjian . Travel juga dah bagi kursus umrah khas buat mereka . Ini bermakna travel tidak bers4lah . Yang melangg@r perjanjian itu yang bersal@h . Kesian juga travel kena hEntam . Semua ustaz ustaz kita tu .
Ini menjadi pengajaran kepada kita semua supaya jangan terlalu berani melanggar hukum Allah . Semoga Allah membuka jalan kebaikan kepada kita .
Sajat dan kawan kawan pergi umrah tak salah . Bagi mereka, Umrah harus dan baik buat sajat dan kawan kawan . Yang salah adalah bila dia langgar perjanjian dan pakai pakaian wanita serta masuk ke kawasan perempuan termasuk bercampur dengan jemaah wanita .
Sebelum ini ramai p0ndan dan maknyah buat umrah . Tak jadi masAlah . Kerana mereka berihram dan masuk solat bersama lelaki . Mereka ikut kaedah dan cara disini tapi sajad sebaliknya.
Allah dan Rasul Yang Lebih Mengetahui segalanya kita sebagai manusia hanya ambil pengajaran dari apa yang berlaku atas sajad .”
PU Amin dipercayai kini turut berada di sana.
“Semoga Allah memelihara selurvh muslimat di Tanah Suci Makkah. Ada ibu, kakak, adik perempuan yang mesti dijaga.
“Di Makkah semua jemaah Malaysia agak sibvk dan kecoh membicarakan hal ini.
“Fokus pada ibadah kita semua. Saya faham kerisaun semua jemaah muslimat. Ramai mengadU tadi, jangan risau Allah ada… Allah akan pelihara kita,” katanya.

sumber : AZMAH MOHAMMAD DAN PU AMIN



No comments:

Post a Comment

BERITA TERBARU

Popular Posts

PropellerAds