Man City Rogol Aston Villa - BERITA SENSASI

BERITA SENSASI

MEDIA BERITA HIBURAN/VIRAL/ARTIST/POLITIK

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Monday, January 13, 2020

Man City Rogol Aston Villa


PEP Guardiola berkata status legenda dimiliki Sergio Aguero sekali lagi terserlah selepas menjadi pemain luar menjaringkan gol terbanyak dalam Liga Perdana Inggeris termasuk hatrik ketika membantu Manchester City menumpaskan Aston Villa, 6-1, pagi ini.
Ia mungkin agak lewat untuk membolehkan City mempertahankan kejuaraan Liga Perdana yang kini kekal 14 mata di belakang pasukan yang mendahului selesa di puncak liga, Liverpool selain turut mempunyai kelebihan tidak bermain satu perlawanan.

Namun diketuai Aguero pasukan juara itu melonjak mengatasi Leicester di kedudukan kedua liga untuk menunjukkan mereka tidak berputus asa untuk pemburuan gelaran berkenaan.
Aguero mengatasi rekod Thierry Henry sebagai penjaring terbanyak bukan pemain Inggeris dalam Liga Perdana dengan menambah jaringan peribadinya kepada 177 gol.
Bintang Argentina itu turut melepasi rekod hatrik dalam liga oleh Alan Shearer dengan pencapaian ke 12 sejak menyertai City dari Atletico Madrid pada 2011.

“Dia adalah legenda dan legenda bangkit malam ini,” kata Guardiola.



"Dia adalah antara salah seorang pemain hebat yang saya lihat dalam liga ini. Untuk menjaringkan gol dalam jumlah yang sebegitu dan melakar hatrik bermakna anda sudah melakukan banyak perkara, beberapa tahun yang mempunyai perkara yang baik.

“Anda harus konsisten untuk beberapa tahun jadi ia pujian yang sangat menakjubkan buatnya.”
Riyad Mahrez turut meledak dengan gol pembukaan pada minit ke 18 dan disusuli gol kedua enam minit kemudian. Sebelum Aguero mula mencetak hatrik menerus gol pada minit ke 28, 57 dan 81 sementara Gabriel Jesus turut menemui jaringan sebelum waktu rehat.

Manakala gol saguhati Villa dijaringkan pada minit akhir perlawanan oleh Anwar El Ghazi.
“Saya gembira dengan rekod itu. Ia adalah ungkapan terima kasih kepada rakan sepasukan, mereka membantu saya sepanjang sembilan tahun ini,” kata Aguero.
“Apabila saya menjaringkan gol kedua, saya memikirkan satu lagi gol dan saya memecah rekod hatrik. Saya mahu terus menjaringkan lebih banyak gol.”


No comments:

Post a Comment

BERITA TERBARU

Popular Posts

PropellerAds