FARID KAMIL BERSYUKUR DAPAT HAFAL 30 JUZ ALQURAN DI DALAM PENJARA - BERITA SENSASI

BERITA SENSASI

MEDIA BERITA HIBURAN/VIRAL/ARTIST/POLITIK

Breaking

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Thursday, February 6, 2020

FARID KAMIL BERSYUKUR DAPAT HAFAL 30 JUZ ALQURAN DI DALAM PENJARA


Photo : officiahlive

Seperti kita tahu,Datuk Farid Kamil dipenjara pada pertengahan tahun lepas.
Pelakon hebat Malaysia, Datuk Farid kamil telah dijatuhk@n hukuman penjara selama 2 bulan Di Penjara Kajang.

Peristiwa Hitam  dalam hidupnya itu telah merubah banyak perkara dalam dirinya sendiri dan membuatkan beliau  itu kembali mendekatkan diri kepada Allah S.W.T.
Khatam Al-Quran hanya dalam 30 hari sahaja

Menerusi perkongsiannya yang dibuat kepada Mstar, Farid memberitahu bahawa semasa di penjara dia telah melakukan banyak perkara yang sebelum ini kerap ditinggalkan dan kurang memberi perhatian.

Antaranya dia telah berjaya katam 30 juzuk al-Quran serta kerap bangun malam untuk menunaikan solat tahajud p@da setiap hari.Dia amat bersyukur atas perubahan dan hidayah yang diberikan oleh Allah kepadanya.


“Didalam penjara, saya buat benda yang saya tak pernah buat contohnya saya bangun untuk solat tahajud dan berjaya khatam al-Quran dalam tempoh 30 hari. Kalau dalam keadaan bebas belum tentu saya buat perkara itu.” DATUK FARID KAMIL



Terima kasih untuk isteri saya yang tersayang

Dalam pertemuan itu juga, Farid sempat memberikan menyebut dan kredit kepada isteri tercinta Datin Diana Danielle kerana tetap ada dalam keadaan baik mahupun ketika dia ditimpa malap3taka dan derita.




“Saya bersyukur diberi kesempatan untuk bertaubat dan mengalami benda yang orang lain tak dapat.”

Mungkin tuhan nak tunjuk sesuatu dalam keadaan sedemikian supaya hidup saya jadi lebih baik.”

Datuk Farid kamil kini  sedang giat menyiapkan filem terbarunya yang berjudul Rempit 2 dilihat cukup mencabar menempuhi hari-hari akan datang kerana sedar masih ada yang menyokong serta berada dibelakangnya bagi memberikan semangat untuk terus maju kehadapan.

Sumber: omm

No comments:

Post a Comment

BERITA TERBARU

Popular Posts

PropellerAds